Search This Blog

Melayu & Islam

Melayu tanpa Islam akan jadi jahil.. Melayu tanpa Islam akan jadi jahat.. Melayu tanpa Islam akan jadi sesat dulu kini dan selamanya.. Melayu tanpa islam akan jadi kafir (ingkar pada perintah ALLAH).. Melayu tanpa Islam akan kekal dalam api neraka dulu kini dan selama-lamanya.. 

Islam tanpa melayu akan tetap sempurna, lengkap, adil, baik, menang dulu kini dan selamanya (sampai kiamat)


menyembah-nyembah ini ialah amalan orang Islam bukan orang kafir... amalan para Nabi... ini lah kerja para Nabi dan Rasul... sebab diturunkan segala Rasul.. ALLAH perintahkan kepada Rasul-rasul ini supaya pergi kepada umat dia..
(seruan berkata) ''...wahai umat-ku hendaklah engkau menyembah ALLAH, jangan sembah berhala..''

jadi menyembah ini memang lah tugas orang Islam sebagai hamba.. ayat menyembah dalam bahasa arab dipanggil ibadah, dalam bahasa melayu dipanggil nyembah.. 
bukan menyembah tok pekong (tokong)..? ‪#‎bukan‬
ALLAH suruh menyembah DIA, jangan sembah tok pekong.. 
''...hendaklah kamu semua menyembah ALLAH, dan jangan kamu sembah berhala''..


jadi ayat menyembah ayat orang beriman.. bukan ayat orang kafir.. 
kita balik dari surau/masjid itu balik menyembah la, sebab Nabi kata ''...hendaklah kau sembah ALLAH..'' jadi betul la kita kata balik menyembah.. dah yang Tuhan larang ''..jangan sembah berhala, tapi sembah ALLAH..'' 

cuma orang tak cakap la mari nyembah, sebab jadi pelik bunyi.. kenapa pelik..? pasal orang melayu, padahal ayat itu ayat yang biasa di dalam Islam...

jadi ayat menyembah, hak milik orang Islam... start pada zaman Nabi Nuh sahaja baru berlaku penyelewengan, ada pula yang pergi sembah berhala.. sampai kepada zaman Nabi Ibrahim semakin teruk, sampai kepada zaman Nabi Musa semakin teruk dah la.. zaman sekarang bukan sahaja sembah berhala, duit, menteri, raja orang sembah..

sembah ini bermaksud memperhambakan diri kerana seseorang..
siapa yang memperhambakan diri kerana ALLAH.. dia hamba ALLAH..
orang yang memperhambakan diri kerana ALLAH, rela susah kerana ALLAH.. dia hamba ALLAH..
hamba ALLAH ialah orang-orang yang taat pada perintah ALLAH..


No comments: